2018. szeptember 4., kedd

11. rész

Sziasztok, meghoztam az új részt. Bocsi a kimaradásért, múlt héten nyaraltam. Jó olvasást!
Brandon

***


Itt fekszik, tőlem alig néhány méterre. Szempillái frissen sminkeltek, ara viszont már sápadt, mivel testében már leállt a vérkeringés. Szeme csukva van, karjai pedig erőtlenül terülnek el a földön. A balta továbbra is a fejében. Halott. Ő az első áldozatom.
A tömegen borzongás lesz úrrá. A kiválasztottak hol rám, hol pedig a Hivatásos lányra emelik tekintetüket. Nem tudom, mit lehetne ilyenkor tenni. Megpróbálni megmagyarázni a helyzetet? Esetleg elfutni?
Miközben ezeken a kérdéseken töprengek, önkéntelenül is Andrew jut az eszembe. Mivel is vagyok jobb nála? Andrew szerint az egyetlen módja a konfliktuskezelésnek az erőszak. Mindig is elítéltem ezért a hozzáállásáért, de mostanra olyan lettem, mint ő. Durva. Kíméletlen. Egy agresszív állat, aki még arra se képes, hogy indulatait kordában tartsa. Ilyenné lettem.
-          Az első telitalálatod, Rudi – töri meg a csendet Jerome a sajátos modorával. – Most már én is belátom, tudsz te, ha akarsz. Néhány próbálkozás még, és sikerülni fog elsőre azt kinyírni, akit ténylegesen akarsz. Szorítok.
Hogy lehet valaki ekkora paraszt? Éppen ő is feküdhetne most ennek a Hivatásosnak a helyén. Ha rajtam múlik, ő fekszik ott. Most mire ez a beszólogatás? Nem fél, hogy a következő balta az ő fejében landol?
Ezek természetesen csak puszta gondolatok, amelyek megállíthatatlanul kavarognak az fejemben, és továbbra sincs fogalmam sem arról, mit lehet ilyenkor tenni. A tömeg továbbra is engem vizslat, amitől egyre kényelmetlenebbül érzem magam. Azért, hogy egy kicsit oldjam a hangulatot, ellenfeleim arcát kezdem el fürkészni. Jerome, aki a legközelebb áll hozzám, továbbra is magabiztosnak látszik. A csokoládébarna szempár úgy méreget, mintha pár perccel ezelőtt semmi féle balta nem suhant volna el az orra előtt. Edmund aranybarna szemében viszont már sokkal inkább fellelhető a rettenet. Tekintetem hamarosan az Első Körzet kiválasztottjára, Gobóra vándorol a két srácról, akinek gyilkos tekintetében azonban semmi olyan érzelem nem lelhető fel, amit az eset váltott volna ki belőle. Illetve mégis, az íriszéből most sokkal intenzívebben árad a harag és a gyűlölet, mint bármikor ezelőtt. Egy véres rongy vagyok a szemében, amit szét kell szaggatni a legapróbb cafatokra.
Besokallok a vádló szempárak tömkellegétől, ezért arra jutok, hogy a legjobb út mégis csak a menekülés lenne. Minden szó nélkül rontok ki az ajtón. Fogalmam sincs, hova akarok menni, csak az számít, hogy minél távolabb legyek az edzőteremtől. A helytől, ahol kiontottam életem első áldozatának vérét.
A végtelen hosszúságú folyosók most még végtelenebbnek tűnnek, és engem csak egy cél vezérel: feljutni a lakosztályomba, és ott elbújni a világ problémái elől a takaróm alá.
Szélsebesen rúgom be az ajtót, majd első utam a szobámba vezet. Itt végre biztonságban vagyok, és nem kell félnem senkitől. Takarómat a fejemre húzom, hogy ne lássam a világot. Gyerekkoromban apa mindig kérdezgetett, hogy nem félek-e a sötétben, de mindig nemmel feleltem. A sötétség számomra sokkal inkább a biztonság forrása, mintsem a félelemé. Sötétben ugyan nem látok senkit, de én is láthatatlan vagyok más emberek számára, ez pedig bizonyos élethelyzetekben nagy erény. Például most.
Nem tudom, mennyi ideje lehetek így, a világ elől elbújva, amikor úgy érzem, a biztonságot jelentő paplanom eltávolodik tőlem. Hiába kapaszkodok bele makacsul, ő nem hagyja magát, és kitépi magát kezeim közül.
-          Gyönyörű, ehhez csak gratulálni tudok – Mark szeme valósággal szikrát szór. – Te tényleg ennyire sötét vagy?
-          Egy fokkal nyugodtabban nem lehet? – vetem oda flegmán.
-          Nem lehet, képzeld el! Nem lehet! – csap rá egy akkorát az ágyra a stylistom, hogy a teljes testem beleremeg. – Te tényleg ennyire sötét vagy? Vagy esetleg ez valami titokzatos taktika? Beavatnál engem is?
-          Tényleg sajnálom, ami történt – horgasztom le a fejemet, megbánást tanúsítva. – Nem így akartam.
-          Nem így akartad – ismétli meg a gondolatomat Mark. – Igazad van, tényleg nem így akartad. Jerome-ot akartad kinyírni, nem Lolát, sokkal jobb!
-          Sajnálom, de felcseszte az agyam.
-          Drága, Rudolf, mit kértem tőled a dorothys balhé után? Ismételd el, mit kértem?
-          Azt, hogy ne foglalkozzak Jerome-mal.
-          Páratlan elefántmemória, gratulálok! És akkor mi fékezett meg abban, hogy meg is tartsd ezt a tanácsot?
-          Nem akartam foglalkozni vele. De aztán úgy alakult…
-          Hogy alakult? – csap a levegőbe a csonkjával stylistom. – Meséld el nekem, hogy alakult!
-          Folyamatosan belém kötött, és nem bírtam tovább.
-          Nem bírtad tovább. Ez fantasztikus! Azt áruld még el nekem, hogy ezek után hogyan segítsek rajtatok? Tényleg mindent megteszek. Szuper ruhát készítek…
-          Az nem az én hibám volt – védekezek.
-          Az tényleg nem. Lola meggyilkolása viszont annál inkább. Tisztában vagy vele te egyáltalán, milyen következményekkel jár ez?
-          Lehet, hogy már nemcsak Jerome fog rám vadászni, hanem Gobóék is?
-          Bár csak ennyi lenne. Ez ennél sokkal súlyosabb. A vérre éhező kapitóliumiak eggyel kevesebb gyerek halálát nézhetik végig az Arénában. Eggyel kevesebb emberen kerülnek megtorlásra a felkelők bűnei – fogja suttogóra hangját a férfi, és közelebb is hajol hozzám. – Ezzel a tettel lázadást követtél el.
-          Az nem lehet! – pattanok fel ülő helyzetemből. – Én nem…
-          De, bizony, Rudolf! Első számú közellenség vagy Snow elnök szemébe, akitől minél előbb meg kell szabadulni, és akinek a legkínkeservesebb halált szánja.
-          Ilyen nem történhet meg! Ilyen nincs!
-          Annyira megtörténhet, hogy már meg is történt.
-          Szuper – csapom össze a tenyeremet. – És akkor innentől mi mást tehetek, mint ölben ülve elfogadom a helyzetemet?
-          Nincs azért még minden veszve – simítja végig vállamat a férfi . –Egy lehetőség van talán még, hogy megúszd a felelőségre vonást.
-          Mi az? – kapom fel a fejemet ingerülten. – Bármit bevállalok.
-          Ne akarj te bevállalni semmit! Az, aki itt bármit is tenni fog, az én leszek, te pedig kussolsz. Menni fog?
Beleegyezően bólintok.
-          Zseniális. Akkor én most szépen elvonulok a kis kuckómba, leülök a számítógép előtt, és oldalakat rizsázok arról, hogy te igazából nem ilyen vagy, csak elkapott a gépszíj, mert az exed, meg az apád, meg Jerome, meg az egész elcseszett életed. Bla. Bla. Bla. Megfelel ez így neked, vagy van valami, ami esetleg nem tetszik?
Bírom Mark költői kérdéseit. A kérdések, amikre csak egyféleképpen lehet válaszolni. Legalábbis csak egyféleképpen érdemes.
-          Oké.
-          Örülök, hogy egyet értünk. Akkor most szépen elvonulok, és szeretném, ha nem zavarna senki.
Hallom, amint csapódik az ajtó a férfi mögött. Nagyon ideges lehet szegény. Ő mentorunk helyett mentorunk, mi pedig hálátlanok vagyunk az irányába. Dorothynak ez a ruha-ügye, én pedig arra nem vagyok képes, hogy szarjak az idióták fejére.
Szomorúan vetem le magamat az étkezőasztalhoz, miközben azon tűnődöm, fordulhat-e még jobbra ez a helyzet. Mark megírja a kérvényt, idáig tiszta sor, de az kicsit sem biztos, hogy a Kapitólium megértő lesz. Ezen kívül Gobo is megorrolhatott rám a körzettársa haláláért. Jerome-nak a mai alakításom után még inkább csak a céltáblája leszek, és azt sem érdemes elfelejteni, hogy Dorothy sem zárkózik el attól a lehetőségtől, hogy elvágja a torkomat. És ezt még azelőtt mondta, hogy az edzésen az életemre tört volna.
Keserűen temetem tenyerembe az arcomat. Miért pont velem történik ez? Még el sem kezdődött a viadal, de már egy roncs vagyok. A lehetőséget, hogy apámtól békében válljak el, sikeresen elpuskáztam. A fegyverekhez nem értek, ezzel a baltadobálósdival próbálkoztam ugyan, de nem tudom, képes leszek-e a Lolával történtek után Edmund tanácsait követni…
-          Ez gyönyörű – csapja meg a fülemet az ismerős nyávogás. – Nehéz lett volna legalább az edzésen tisztességes kapitóliumi módjára viselkedni?
Tisztességes capitoliumi? Már itt nem stimmel valami.
-          Csak te ne, Anastasia! Rád most abszolút nincs agyam.
-          Miért, máshoz talán van? A kiválasztottak már az edzésen való lekaszabolásán kívül?
-          Jó, szerintem ezt a beszélgetést én most fejeztem be – állok fel az asztaltól.
-          Nem. Ennek még nincs vége! – sikít fel Anastasia.
-          Akkor további kellemes beszélgetést – indulok meg a szobám felé, hogy folytassam azt a tevékenységet, amit Mark megszakított.
-          Hová olyan sietősen, tündérfiú? – hallom a hátam mögül. Miss Douglas egy rózsaszín tunikából mered rám. Tunikája alól azonban a szó szószoros értelmében kilátszik mindene.
-          Nagyon jó, kezdődik.
-          Mi kezdődne? – tárja szét a kezét Miss Douglas. – Semmi sem kezdődik!
-          Örülök, hogy ebben egyetértünk – zárnám le a beszélgetést, de a mentorom nem így gondolja.
-          Ti csodálkoztatok, hogy nem adok túlélési tanácsokat – simítja végig zsírban tocsogó haját a nő. – Miért is adnék, amikor ti kinyíratjátok saját magatokat?
-          Nem tud ön erről semmit.
-          Úgy gondolod, tündérfiú? Te hősiesen kivívod magadnak az egyik esélyes kiválasztott gyűlöletét, aztán meg kinyírsz egy kiválasztottat az edzésen. Persze, a barátnőd se jobb.
-          Nem a barátnőm – mormogom az orrom alatt, Miss Douglas azonban nem veszi figyelembe ezt az apró megnyilvánulást.
-          Tönkreteszi a ruhát, ami megmenthette volna őt, aztán meg csapdába ejt egy Hivatásost. Tipikus ostoba liba.
-          Vigyázzon a szájára!
-          Mert különben mi lesz, virágszál? Megütsz?
-          Csak azért nem, mert nőből van.
-          Biztató. De nem is rabolnám tovább az idődet, Rudolf.
-          Az első jó ötlet.
-          Majd az ostoba stylist foglalkozik az ostoba kiválasztottak ostoba problémáival.
-          Markot hagyja békén! Nem érdemel semmi bántást.
-          Akkor mit érdemel az, aki szimpla jóhiszeműségből átveszi valaki másnak a feladatát?
-          Az ön feladatát vette át, mert ön nem képes elvégezni azt.
-          Képesnek képes vagyok, csak nem érdekel. Ez az ostoba gyerek hiába tesz meg értetek mindent, ti úgyis kinyíratjátok magatokat, ezzel te is tisztában vagy.
-          Azt hiszem, Miss Douglas, tényleg jobb lenne, ha nem rabolná tovább az időmet.
-          Ahogy kívánod, tündérfiú – válaszolja a nő, majd elvonul szobájába. Fenekén úgy remeg a háj, mintha ritmusra nyomná.
Végre csend. Senki nem zargat a hülyeségeivel, és van lehetőségem kiszellőztetni a fejem…
-          Megjöttem!
-          Ennyit az egyedüllétről – mormogom.
-          Hogy mondod? – kérdez vissza a stylistom.
-          Semmi – legyintek. – Mit sikerült intézni?
-          Egyelőre beadtam a kérvényt. Képzeld, nagyon jófejek, nem fognak értesíteni arról, hogy elfogadták-e. Azt mondják, úgy is majd észrevesszük majd.
-          Az úgy kedves.
-          De nem én vagyok az egyetlen, aki meg akarja menteni a ronda képed.
-          Más is írt kérvényt? – kapom fel a fejem.
-          Nem fogod kitalálni, hogy ki.
-          Dorothy?
-          Persze, a pszichiátriáról személyesen.
-          Miss Douglas?
-          Hogyne. Majd kérvényt írogat neked két pezsgőfürdő között.
-          Anastasia?
-          Írni se tud szerencsétlen, nem hogy kérvényt írni – vakarja meg csonkjával fülét Márk.
-          Akkor nem tudom. Edmund? Vele valamennyire jóba lettem…
-          Mondtam, hogy nem fogod kitalálni.
-          De akkor mégis ki írta azt a kérvényt?
-          A legjobb haverod, Jerome Jackson.
Úgy érzem, szívverésem másodpercekre leáll. Jerome Jackson, a fiú, aki a halálomra pályázik, kérvényt ír a felmentésemért? Bárhogyan is próbálom, egyszerűen képtelen vagyok összerakni magamban a képet. Az a Jerome Jackson, akivel összeütköztem az utcán?
-          Az nem lehet – jelentem ki ellentmondást nem tűrő hangon.
-          Annyira lehet, hogy a szemem előtt adta át a kérvényt.
-          Nem értettél félre valamit?
-          Nem szokásom. Főleg akkor nem, amikor a saját szememmel látom, hogy a papíron az áll, hogy „Felmentési kérvény – Rudolf Steiner”.
-          Jól láttad?
-          Ennyire alábecsülsz? Lehet, hogy testi fogyatékos vagyok, de a látásom kitűnő.
-          Ha ez igaz, akkor viszont ezt nem fogom annyiban hagyni.
Hátat fordítok Marknak, majd a tőlem telhető leggyorsabb tempóban sprintelni kezdek, ki az ajtón.
-          Most hová rohansz? – hallom ugyan stylistom szavait, de nem tudok figyelni rájuk.
Egy dolog van csak, amiről feltétlenül tudni akarok, de nem tudok, és ez piszkosul bosszant. Ez a dolog pedig az, hogy miért akar engem megmenteni Jerome Jackson.
A lift mellett elhelyezett térképhez meggyek, amit gondosan tanulmányozni kezdek. A körzetek lakosztályai kék színnel vannak jelölve. A legfelső, tizenkettedik emelet a Tizenkettedik Körzet kiválaszottjaié, az eggyel lejjebbiben pedig a Tizenegyedik Körzet versenyzői laknak. Tehát az én utam a hatodik emeletre vezet.
Benyomom a lift gombját, de nincs türelmem kivárni, amíg az megérkezik. Inkább a humánusabb megoldást, a lépcsőt választom. Két emeletnyi lépcsősort megyek lefele, de nem érzek semmi fáradtságot. Úgy érzem, muszáj tudnom ennek a rejtélyes helyzetnek a megoldását!
Itt állok a lakosztály ajtaja előtt, és vadul nyomom a csengőt. Hosszú perceknek tűnik, amíg valaki hajlandónak mutatkozik kinyitni az ajtót. Jerome az. Sötétbarna haj most nincs oldalra zselézve, mint a jómúltkor. Sokkal inkább hasonlít egy rakoncátlan sündisznó tüskéihez. A csokoládébarna szempárak gúnyos pillantásain és a fiú ajkán örökké ott bújkáló kaján vigyoron ez azonban semmit sem változtat.
-          Rudi! – csapja össze tenyerét a fiú. – Minek köszönhetem ezt a váratlan látogatást? Ha esetleg megint ki akarsz nyírni, annak van egy aprócska akadálya. Ha jól látom, a baltát otthon felejtetted.
-          Miért akarsz engem megmenteni? – meredek bele a titokzatos, csokoládébarna szempárba.
-          Nem rossz itt kint ácsorogni? – dől neki az ajtófélfának a fiú. – Megfájdulnak a lábacskáim, aztán a végén még amputálni kell őket. Nem akarsz esetleg bejönni?
-          Miért akarsz engem megmenteni? – ismétlem meg az omniózus kérdést, figyelmen kívül hagyva az iménti megjegyzést.
-          Tudod miért, Rudi? – hajol közelebb a fülemhez a fiú. – Mert én sokkal szebb halált szánok neked, mint a Kapitólium. Hosszadalmasabbat és sokkal fájdalmasabbat.    
                
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése