2018. augusztus 22., szerda

10. rész

Sziasztok. A második edzésnapon történtek több szempontból is hatással lesznek Rudolf hátralévő életére. Jó olvasást!
Brandan

***

5.30 – ezt mutatja az órám. Még bőven odébb van a kelés ideje, én viszont képtelen vagyok aludni. Dorothyn jár az eszem, valamint azon, hogy az az idióta hogy volt képes megfenyegetni a lányt. Tudhatná, hogy nem direkt tette, amit tett. Felfoghatná ezt az egészet tanulópénzként, hogy az Arénában ne kövessen el hasonló hibákat.
Kiráz a hideg ettől az egésztől. Ez a srác feltehetőleg csatlakozni fog a Hivatásosokhoz. Nincsenek érzelmei, az egyetlen, ami motiválja az az, hogy minél több emberéletet kioltson a lehető legkegyetlenebb módon, hogy körzete büszke legyen rá. Rájuk ezért büszkék. És Dorothyt egy ilyen ember fenyegette meg.
Próbálom elhessegetni ezeket a gondolatokat. Dorothy ellenség. Nem kellek neki, tönkretette a szerelmünket szimbolizáló ruhát is. Ha valaki levadássza őt, az nekem csak jó: eggyel kevesebb ellenfél.
A hűtőhöz lépek, hogy valami finom reggelit varázsoljak elő magamnak. Éppen nyitnám ki az ajtót, amikor…
-          Hiába nézegeted Üres – döbbenten kapom fejemet az asztal felé. Mark ül ott. Baljós, türkizkék szeme nem sok jóról árulkodik. – A drágalátos kísérőtök fontosabbnak találta, hogy sminkcuccokat és körömlakkokat rendeljen. Csak éppen a kajáról feledkezett meg.
-          Ez fantasztikus – telepedek le stylistom mellé. – És akkor most mit fogunk enni?
-          Már küldtem utórendelést, hamarosan megérkezik – válaszolja a férfi.
-          Rendes tőled.
-          Mivel én se tervezek éhen halni.
-          Mi van Dorothyval? – váltok témát.
-          Látom, mennyire tartod magad a megállapodásunkhoz, hogy nem érdeklődsz iránta.
-          Ja, bocs – emelem védekezően magam elé a kezemet. – Azt hittem, kérdezni azért lehet róla.
-          Kihagyja a mai edzést. Megviselték a tegnap történtek.
-          Képzelem, mennyire. Ha ő ki van borulva, akkor mit mondjak én?
-          Ne mondj semmit, az lesz a legjobb.
-          Ki is tört kinek az életére? Frissítsd fel az emlékeimet, mert ez nincs meg kristálytisztán!
-          Richard az övére. A srác, aki Hivatásos – jegyzi meg Mark, amitől újra eluralkodik rajtam a pánik. A Vámpírgyerek Hivatásos. Jobb nem is lehetne… Mielőtt azonban engednék érzelmeimnek, újra emlékeztetem magamat arra, hogy Dorothy az ellenségem.
-          De akkor csak két edzésen fog részt venni.
-          Jó is lenne – túr bele barna hajába a férfi. – Az első edzésnap volt számára az utolsó.
-          Miért? Szerintem holnap már edzhetne, vagy nem?
-          Te valamikor nagyon durván félre lettél tájékoztatva, Rudolf. Két edzésnap van
Két edzésnap? Ez csak is valami félreértés lehet.
-          Kettő? – hebegem.– De eddig…
-          Az eddig az addig volt, amíg Katniss Everdeen ki nem robbantotta a felkelést, amiben az összes körzet részt vett. Ezért bűnhődtök most.
-          Ez nem igazság – pattanok fel a székemről.
-          Ne nekem mondd. Menj a Kapitóliumba reklamálni, de feltétlenül vigyél magaddal egy táskát, hogy legyen miben hazahoznod a levágott fejedet.
Indulatosan tolom be magam után a székemet.
-          Elmentem edzeni –mormogom.
-          Nagyon helyes! És ne feledd azt, amit megbeszéltünk! Jerome tabu.
Bólintással jelzem Marknak, hogy meg fogom tartani tanácsát, majd pedig az edzőterem felé veszem az irányt. Úgy döntök, a pisztolyokat békén hagyom, úgy sem lehet őket használni az Arénában. Az energiát sokkal inkább akarom a baltahajításba belefektetni, amin úgy is bőven van mit gyakorolnom ahhoz, hogy egyáltalán jónak lehessen nevezhető a legnagyobb jóindulattal.
A terembe csak egy fiú van rajtam kívül. A Hetedik Körzet kiválasztottja, ha jól emlékszem Edmundnak hívják. A srác a gyógynövényes állomásnál bíbelődik, én pedig igyekszem nem tudomást venni róla. Az arcáról áradó riadtsággal továbbra sem vagyok képes megbarátkozni.
Úgy döntök, a balták előtt belekóstolok egy kicsit a kések világába is, csak hogy tudjam, mennyire vagyok tehetséges. Felemelem a legnagyobb kést, ami a kezem ügyébe kerül, de ekkor azon kapom magam, hogy egy izmos kéz markolja a karomat. Magam elé meredek, így felismerem az izmos kar tulajdonosát. Gobo szeméből csak úgy süt a gyűlölet. Szövetségesei ott állnak, szorosan mellette, Lola, Kate, Mason és… a Vámpírgyerek. Ezek szerint tényleg Hivatásos.
-          Szerintem neked most egy másik állomásnál van dolgod – ajándékoz meg egy gyilkos pillantással Gobo. Ez a srác nem hazudtolta meg önmagát a fényképen. Tényleg pszichopata.
-          Persze – hebegem zavartan. – Éppen most jöttem rá, hogy ez nem nekem való. Miközben ezeket a szavakat mondom, valósággal remeg az egész testem.
-          Szeretem, amikor egyet értenek velem az emberek.
Azt hiszem, az lesz a legjobb, ha nem reagálok erre a felszólalásra. Ehelyett csendesen a baltákhoz lépek. Elvégre ezért jöttem.
-          Rudi! – üti meg fülemet egy ismerős hang. – Gratulálok. Jó volt nézni, ahogy kiálltál az igazadért. Nem ismételnéd meg ezt a kedvemért?
-          Állj ki te az igazadért a Hivatásosokkal szemben. Kíváncsi vagyok, meddig élnél utána az Arénában. Hány másodpercig?
-          Vedd már lazára a figurát! Hülyülök csak. A világért se kívánnám, hogy megöljön egy vérszomjas Gobo.
-          Tényleg? – fúrom bele tekintetemet a csokoládébarna szempárba.
-          Hát persze, hogy nem! Ezt a megtisztelő feladatot sokkal inkább tartogatom saját magamnak.
-          És ahhoz mondjuk, mit szólnál, ha most elhúznál innen?
-          Nem is tudom – vakargatja állát a fiú. – Mit mondhatnék erre a visszautasíthatatlan és páratlan ajánlatra? Hosszadalmas tűnődés után a válaszom nem.
-          Szuper. Akkor engedd meg, hogy én húzzak el?
-          Nyugodtan – legyint egyet Jerome. – Ma legalább ezt is megteheted. Nem, mint tegnap, amikor majdnem kinyírt a csajod.
-          Nem tudsz te arról semmit – közelítek a srác felé.
-          Persze, hogy nem. Mit is tudnék? Azt tudom, amit láttam. Egy srácot a Játékmesterek mentenek meg egy csajtól. Echte macsó.
-          Na, szerintem én tényleg lépek.
-          Erre semmi szükség – int a levegőbe Jerome. – Gyakorolgass nyugodtan! Hátha lesz egy kis sikerélményed az Arénában, az előtt, hogy elvágom a torkodat.
A fiú sarkon fordul, és már itt sincs. Szívesen utána kiáltanék valamit, de ekkor emlékeztetem magam Mark tanácsára, miszerint akkor járok jól, ha nagy ívben szarok a srác fejére. Most a csapdakészítőnél csoportosuló kiválasztottakat kezdi el boldogítani jelenlétével. Ennek határozottan örülök, mert most végre lehetőségem nyílik azzal foglalkozni, amiért első sorba idejöttem: a baltákkal.
Felkapom az első, kezem ügyébe kerülő baltát, majd elhajítom. A balta nagy sebességgel indul el, de félúton megáll. Kicsivel nagyobb lendület, és jó lesz – suhan át az agyamon, majd rögtön nyúlok is az új fegyver után. Ez valamivel kisebb az előzőnél, de talán egyelőre ez lesz a legideálisabb a számomra. Csak amíg szokom ezt az egészet.
Újra erőt veszek magamon, kezemet hátra húzom, és – az előzőnél jóval nagyobb lendületet véve – elhajítom a fegyvert, ami ezúttal egyenesen száll. Egyenes ívben, mintha nem hatna rá a gravitáció ereje. Aztán… egyenesen elszáll a bábu felett.
Egyszer rövid lett a dobás, utána pedig túlment. Harmadszorra az arany középút kell, hogy következzen, vagyis a telitalálat a bábu szívébe.
Kezembe veszem a harmadik baltát is. Az elsőnél valamivel kisebbet, a másodiknál valamivel nagyobbat. Csak a miheztartás végett döntök úgy, hogy az arany középutat választom.
Kezemet hátra lendítem, jobban, mint először, de mégsem annyira, mint másodszor. A kettő között.
Már nézni sem merem, hol fog landolni végül a balta. Íve most nem olyan egyenes, mint a második próbálkozásom, de az sem mondható el róla, hogy lefele tart. Egy kicsit, mintha inkább a magasba törne, persze nem annyira, hogy az gondot okozzon. Szép, egészséges mértékben csak. Magasra törése érthető a számomra, hiszen itt a célja mindenkinek közös: magasra törni, és nyerni. Pontosabban túlélni.
A balta egyre csak ível felfelé. Felfelé a biztos sikerhez. Ennek ellenére a bábuval mégis egy vonalban marad, egy bizonyos pontig… amikortól is ugyanis egyenesen elrepül a bábu feje felett.
-          A francba! – csattanok fel, majd felkapok egy másik baltát, és indulatosan a földhöz vágom. Mondanom sem kell, hogy nem talál. Jó barátom, a gravitáció most sem hagyott cserben.
-          Mániás depresszió? – csapja meg a kérdés a fülemet. Mi van? Hallucinálok? Ijedten kapom oldalra a fejemet, mire két mogyoróbarna szem mered vissza rám, amit mintha már láttam volna valahol.
-          Húzzál vissza, ahol eddig voltál! – dörrenek rá Edmundra – Hagyj gyakorolni!
Újabb baltát emelek meg, hogy a bábu szívébe vágjam, ezúttal ténylegesen, Edmund azonban gyengéden visszafogja a kezemet.
-          Semmi probléma nincs ezzel. Nekem is ez van – túr bele sötétbarna hajába.
-          Nem értem, hogy miről hadoválsz itt összevissza, az viszont biztos, hogy nekem gyakorolni kell. Ha te olyan profi vagy, hogy csak pofázni jársz ide, akkor gratulálok…
-          Messze vagyok én a profitól – jelenti ki nyugodt hangon a fiú. – A profizmus helyett viszont van másom.
-          Képességed, hogy addig dumálj az ellenfél fülébe, amíg az öngyilkos lesz?
-          Nem, annál sokkal jobb – vigyorodik el a fiú. – Képes vagyok hasznot húzni a betegségemből.
-          A mániás depresszióból? – veszem nyugodtabbra hangszínemet.
-          Abból ám – húzza kaján vigyorra száját a fiú, majd mellém lép. – Minden érzelmemet, de leginkább minden dühömet beleadom. Felidézek minden rossz emléket, ami engem ért életem során, aztán hirtelen lecsapok!
-          Megmutatod? – adom át a helyet automatikusan a fiúnak. Edmund oda lép, majd megemel egy baltát. Arca elvörösödik, majd belilul. Szemében a harag, bánat és kétségbeesettség érzése, valamint a rettenet ül. Lazán hátra lendíti baltáját, majd messzire hajítja. A fegyver egyenes ívben repül… és egyenesen a bábu szívében landol.
-          Érted már?
-          Próbálom érteni. De egyébként jól vagy?
-          Rá se ránts arra, hogy én hogy vagyok – legyint egyet a fiú. – Gyere, és próbáld ki te is.
Merészen, minden bátorságomat beleadva lépek újra a baltákhoz, és megragadok egyet. Az utolsót, ami az asztalon van. Most ebben minden benne lesz. Az űr, amit a Dorothyval való szakítás hagyott bennem. Az a sok megalázás, amit tőle kaptam. A harag, a bosszúvágy, de legfőképpen a kiszolgáltatottság érzése az Andrew-val való balhé után. A meglepettség, amikor ugyanez a fiú önként jelentkezett helyettem, és az összezavarodottság amiatt, hogy biztosított támogatásáról. A szégyen és a stressz keveréke, miután Dorothy széttépte a ruhát. A félelem, amit a Jeromemal való balhé megérkezéskor, valamint a bevonulás előtti szóváltás váltott ki belőlem. Az érzés, hogy Dorothy nem akar szövetkezni velem, valamint a lány féltése, hogy a Vámpírgyerek bizony rá fog vadászni. A rettenet az után, hogy Dorothy fegyvert fogott a fejemhez, és – nem utolsó sorban – az apám váratlan felbukkanása okozta döbbenet. Kezem éppen lendülne előre, amikor…
-          Mindent bele, Rudi! Mellette még nem suhant el. Látni akarjuk azt is.
Nem gondolkozom, egyszerűen a hang irányába fordulok, és – tizenhat évem minden fájdalmát beleadva – a fiú felé hajítom a baltámat. Az események pedig hirtelen felgyorsulnak körülöttem. A balta egyenes ívben repül előre, célpontom sokkos állapotban lévő arca felé. A srác viszont az utolsó pillanatban arrébb ugrik, így a balta épp, hogy nem súrolja az arcát. A balta egyenesen száguld tovább, de ekkor már nem vagyok képes követni az események láncolatát.
A következő kép, ami a szemem elé tárul, az a földön fekvő, vérben úszó Lola, akinek fejéből valami kikandikál. Az én baltám.           
              
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése